‘Gewoon Thuis’

Uitdaging

Zorgorganisatie Kwintes staat in 2019 voor de grote uitdaging om haar manier van cliënt begeleiding te hervormen.  De veranderingen in het zorglandschap vragen namelijk enorme aanpassingen. Alle betrokken partijen in het veranderende  zorglandschap moeten worden geïnformeerd over de innovatieve ideeën die deze organisatie heeft bedacht. De nieuwe manier van werken? Die heet  ‘Gewoon Thuis’. Maar hoe zorgen we ervoor dat verschillende partijen op de juiste toon de juiste boodschap uitgelegd krijgen?

Oplossing

Samen met Broadcastyourbusiness,  inhoudelijk verantwoordelijke partners van de organisatie en de afdeling communicatie van Kwintes  zijn we de uitdaging aangegaan. Het idee ontstaat om niet één maar drie filmpjes te maken, voor drie verschillende doelgroepen. In twee weken tijd hebben we alle informatie geanalyseerd, omgeschreven naar passende verhaal lijnen en zijn er sprekende karakters ontwikkeld om dit verhaal uit te leggen. 

Resultaat:

Uiteindelijk leveren we drie unieke Explanimations voor drie verschillende doelgroepen.

Gewoon thuis : de Medewerkers versie, Cliënten versie  en een Gemeente versie.

Voor alle drie de passende boodschap! Deze worden nu gebruikt door accountmanagers richting gemeentes, door begeleiders richting cliënten of door stafmedewerkers en leidinggevende richting de eigen medewerkers. Iedereen op unieke wijze  geïnformeerd over de verandering.

Delen:

Share on linkedin
Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on google
Share on email

Andere voorbeeldprojecten

Inzetbaarheid & verzuim is teamwork

De afdeling P&O van deze organisatie wilde graag dat medewerkers zelf aan de slag gingen met Inzetbaarheid & Verzuim. Aansluiten bij de praktijk en prikkelen tot dialoog bleek de basis. Dus ook in de explanimation

Bekijken